УАЗ-УЛЬЯНОВСКИЙ AФВТОМОБИЛЬНЫЙ ЗАВОД

UAZ-Uljanovský automobilový závod

V júli 1941 Výbor pre obranu štátu ZSSR prijal riešenie o evakuácií z Moskovského rádu najväčších podnikov. Bolo prijaté riešenie o otvorení hromadnej výroby Stalinského závodu v Uljanove (ZIS). Riešením vlády ZSSR v októbri  1941, bolo evakuovať časť kolektívu Moskovského automobilového závodu spolu so zariadením  do mesta Uljanovsk. Na začiatku roku 1942 vydala strelecká dielňa svoje prvé výrobky – granáty.

1941
1944

V máji 1943 bol vypustený prototyp dieselového nákladného auta UľZIS-253 – prvý vlastný automobil Uljanovského automobilového závodu. Toto 3,5-tónové dieselové nákladné auto vzhľadom k účinnosti motora a dynamickým výkonom nebolo horšie od amerického «Studebaker-u», za čo dostal aj vysoké hodnotenie špecialistov. Na konci roku  1944 autá značky ZIS-5 odovzdali na Ural do mesta Miass, a Uljanovskému automobilovému závodu bolo nariadené osvojiť a založiť vypustenie automobilov GAZ-AA.

Na jar boli UAZ-u pridelené pevné termíny vývojových prác na vytvorenie niekoľkých typov automobilov, ako napríklad zdravotnícke autá, nákladné vozidlá, dodávky a mikroautobusy.  Bolo prijaté nové usporiadanie kabíny nad motorom, ktoré na automobiloch s vysokou prejazdnosťou neprijímala ani jedna firma. Také usporiadanie umožnilo zväčšiť telesný objem bez zväčšenia dĺžky automobilu.

Nariadenie Ministerstva Uljanovského závodu  bolo  zvládnuť vypustenie skoršie vyrobených osobných  automobilov GAZ-69 a GAZ-69A v meste Gorkom, s vysokou prejazdnosťou a s prívesmi patriacimi k ním.  Od tohto roku sa UAZ oficiálne špecializuje na výrobu malých vozidiel s vysokou prejazdnosťou.

1956
1961

V januári bolo prijaté rozhodnutie o zariadení nových modelov. Na konci roku začala sériová výroba nákladného vozidla s platformou UAZ-451D a dodávky UAZ-451. 12 decembra vyšli autá z novej výrobnej linky. Modifikácia týchto vozidiel sa prevádzkuje do súčasnosti.

V januári roku 1967 Ministerstvo automobilového priemyslu ZSSR a Štátna plánovacia komisia ZSSR potvrdila projekt na rekonštrukciu závodu. Táto úloha bola za predpokladu zväčšenia vypustenia automobilov na 3,5- krát viac, a pristúpiť k prevádzke nových modelov.

1967
1971

2.novembra sa na zasadnutí technickej rady prijalo nové rozhodnutie o neustálom prevode výroby z automobilu GAZ-69 a GAZ-69A na vozidlo UAZ-469 a UAZ-469B.

27.decembra bol štátny znak hodnoty udelený motoru UMZ-451 M.

1979
1983

Skupina dizajnérov UAZ získala vládne ocenenie za vynález plávajúceho automobilu «Jaguár». Tento model slúžil pre armádu, najmä pohraničnej stráži. Doposiaľ vo svete neexistuje podoba tohoto automobilu – jeho rýchlosť na vode je 8-10 km/hod.

UAZ je prevedený do AOOT «Uljanovský automobilový závod» (AO «UAZ»).

1992
2003

V marci  bola vo Vietname  otvorená montážna prevádzka UAZ.

26.marca sa vozidlo UAZ Simbir, podľa výsledkov z 2002 roku, stalo jedným z víťazov celoruského konkurzu «100 najlepších tovarov Ruska a získal právo nosiť odznak v priebehu dvoch rokov.

V apríli na medzinárodnej výstave v Šanghaji bol predstavený UAZ Simbir s motorom 3M3-409.

20.novembra vyšiel z výrobného pásu posledný automobil UAZ-31512 (modifikácia UAZ-469). Nasledovníkom je prvý UAZ Hunter.

Od 17. apríla do 30. mája sa uskutočnili preteky nových vozidiel UAZ Hunter, Simbir a UAZ-2360 z Krasnojarska do Sankt Peterburgu.

2004
2005

17.augusta sa v Uljanovskom automobilovom závode začala sériová výroba SUV UAZ Patriot, ktorý obsahoval najlepšie technické riešenia počas 10 rokov.

V auguste sa začalo sériové vyrábanie vozidiel UAZ Patriot s klimatizáciu, vylepšeným systémom kúrenia a vnútorného vetrania, a taktiež vylepšením systému chladiča motora.

V marci sa začala výroba novej modifikácie UAZ Hunter – Classic, ktorá logicky ukončuje tretiu modelovú radu Hunter, obsadenie pôvodného výklenku užitočného SUV, vhodného na prevádzku v najťažších klimatických a cestných podmienkach.

2007
2008

Vo februári sa začala sériová výroba ľahkých úžitkových vozidiel na základe SUV UAZ Patriot. Nový model dostal názov UAZ Cargo a vypúšťal sa v niekoľkých modifikáciách : s otvorenou nakladacou plošinou a s karosériou s výškou 1,4 metra.

V auguste sa začala sériová výroba vozidiel UAZ Patriot s medzinárodne známym motorom Iveco.

Od 17. – 19. septembra nové vozidlá UAZ Patriot a Pickup úspešne prešli testovaním v horách Abchaz. Poslednou bodkou expedície sa stala najvyššie položená dedina Pschu, kde sa odhodlajú vydať len odvážlivci.

V septembri sa modelový rád  UAZ doplnil špeciálnou edíciou Trophy.

V decembri vypúšťa UAZ ohraničenú edíciu vozidiel UAZ Arctic v špeciálnej zimnej farbe «Ľadová kráľovná», vybavené predhrievačom spoločnosti Ebersprecher HYDRONIC.

V apríli UAZ vyhlasuje o vypustení limitovaných edícií Welcome pre model UAZ Patriot a Hunter.

2013
2020

Výrobca upustil od typickej vlastnosti vozidiel UAZ «dvoch palivových nádrži», disponujúcou odteraz len jednou.

UAZ Patriot prešiel dlho očakávanými modifikáciami. Dnes sa toto vozidlo môže pýšiť novou automatickou prevodovkou.

 

УАЗ-УЛЬЯНОВСКИЙ AФВТОМОБИЛЬНЫЙ ЗАВОД

UAZ-Uljanovský automobilový závod

V júli 1941 Výbor pre obranu štátu ZSSR prijal riešenie o evakuácií z Moskovského rádu najväčších podnikov. Bolo prijaté riešenie o otvorení hromadnej výroby Stalinského závodu v Uljanove (ZIS). Riešením vlády ZSSR v októbri  1941, bolo evakuovať časť kolektívu Moskovského automobilového závodu spolu so zariadením  do mesta Uljanovsk. Na začiatku roku 1942 vydala strelecká dielňa svoje prvé výrobky – granáty.

1941
1944

V máji 1943 bol vypustený prototyp dieselového nákladného auta UľZIS-253 – prvý vlastný automobil Uljanovského automobilového závodu. Toto 3,5-tónové dieselové nákladné auto vzhľadom k účinnosti motora a dynamickým výkonom nebolo horšie od amerického «Studebaker-u», za čo dostal aj vysoké hodnotenie špecialistov. Na konci roku  1944 autá značky ZIS-5 odovzdali na Ural do mesta Miass, a Uljanovskému automobilovému závodu bolo nariadené osvojiť a založiť vypustenie automobilov GAZ-AA.

Na jar boli UAZ-u pridelené pevné termíny vývojových prác na vytvorenie niekoľkých typov automobilov, ako napríklad zdravotnícke autá, nákladné vozidlá, dodávky a mikroautobusy.  Bolo prijaté nové usporiadanie kabíny nad motorom, ktoré na automobiloch s vysokou prejazdnosťou neprijímala ani jedna firma. Také usporiadanie umožnilo zväčšiť telesný objem bez zväčšenia dĺžky automobilu.

Nariadenie Ministerstva Uljanovského závodu  bolo  zvládnuť vypustenie skoršie vyrobených osobných  automobilov GAZ-69 a GAZ-69A v meste Gorkom, s vysokou prejazdnosťou a s prívesmi patriacimi k ním.  Od tohto roku sa UAZ oficiálne špecializuje na výrobu malých vozidiel s vysokou prejazdnosťou.

1956
1961

V januári bolo prijaté rozhodnutie o zariadení nových modelov. Na konci roku začala sériová výroba nákladného vozidla s platformou UAZ-451D a dodávky UAZ-451. 12 decembra vyšli autá z novej výrobnej linky. Modifikácia týchto vozidiel sa prevádzkuje do súčasnosti.

V januári roku 1967 Ministerstvo automobilového priemyslu ZSSR a Štátna plánovacia komisia ZSSR potvrdila projekt na rekonštrukciu závodu. Táto úloha bola za predpokladu zväčšenia vypustenia automobilov na 3,5- krát viac, a pristúpiť k prevádzke nových modelov.

1967
1971

2.novembra sa na zasadnutí technickej rady prijalo nové rozhodnutie o neustálom prevode výroby z automobilu GAZ-69 a GAZ-69A na vozidlo UAZ-469 a UAZ-469B.

27.decembra bol štátny znak hodnoty udelený motoru UMZ-451 M.

1979
1983

Skupina dizajnérov UAZ získala vládne ocenenie za vynález plávajúceho automobilu «Jaguár». Tento model slúžil pre armádu, najmä pohraničnej stráži. Doposiaľ vo svete neexistuje podoba tohoto automobilu – jeho rýchlosť na vode je 8-10 km/hod.

UAZ je prevedený do AOOT «Uljanovský automobilový závod» (AO «UAZ»).

1992
2003

V marci  bola vo Vietname  otvorená montážna prevádzka UAZ.

26.marca sa vozidlo UAZ Simbir, podľa výsledkov z 2002 roku, stalo jedným z víťazov celoruského konkurzu «100 najlepších tovarov Ruska a získal právo nosiť odznak v priebehu dvoch rokov.

V apríli na medzinárodnej výstave v Šanghaji bol predstavený UAZ Simbir s motorom 3M3-409.

20.novembra vyšiel z výrobného pásu posledný automobil UAZ-31512 (modifikácia UAZ-469). Nasledovníkom je prvý UAZ Hunter.

Od 17. apríla do 30. mája sa uskutočnili preteky nových vozidiel UAZ Hunter, Simbir a UAZ-2360 z Krasnojarska do Sankt Peterburgu.

2004
2005

17.augusta sa v Uljanovskom automobilovom závode začala sériová výroba SUV UAZ Patriot, ktorý obsahoval najlepšie technické riešenia počas 10 rokov.

V auguste sa začalo sériové vyrábanie vozidiel UAZ Patriot s klimatizáciu, vylepšeným systémom kúrenia a vnútorného vetrania, a taktiež vylepšením systému chladiča motora.

V marci sa začala výroba novej modifikácie UAZ Hunter – Classic, ktorá logicky ukončuje tretiu modelovú radu Hunter, obsadenie pôvodného výklenku užitočného SUV, vhodného na prevádzku v najťažších klimatických a cestných podmienkach.

2007
2008

Vo februári sa začala sériová výroba ľahkých úžitkových vozidiel na základe SUV UAZ Patriot. Nový model dostal názov UAZ Cargo a vypúšťal sa v niekoľkých modifikáciách : s otvorenou nakladacou plošinou a s karosériou s výškou 1,4 metra.

V auguste sa začala sériová výroba vozidiel UAZ Patriot s medzinárodne známym motorom Iveco.

Od 17. – 19. septembra nové vozidlá UAZ Patriot a Pickup úspešne prešli testovaním v horách Abchaz. Poslednou bodkou expedície sa stala najvyššie položená dedina Pschu, kde sa odhodlajú vydať len odvážlivci.

V septembri sa modelový rád  UAZ doplnil špeciálnou edíciou Trophy.

V decembri vypúšťa UAZ ohraničenú edíciu vozidiel UAZ Arctic v špeciálnej zimnej farbe «Ľadová kráľovná», vybavené predhrievačom spoločnosti Ebersprecher HYDRONIC.

V apríli UAZ vyhlasuje o vypustení limitovaných edícií Welcome pre model UAZ Patriot a Hunter.

2013
2020

Výrobca upustil od typickej vlastnosti vozidiel UAZ «dvoch palivových nádrži», disponujúcou odteraz len jednou.

UAZ Patriot prešiel dlho očakávanými modifikáciami. Dnes sa toto vozidlo môže pýšiť novou automatickou prevodovkou.